Written by

Bosch: Do 2030. godine svako peto električno vozilo imaće hidrogenski pogon

m:ovo m:ono, tehnologija| Views: 106

Da li ste znali da većina električnih vozila ima neku Bosch komponentu u svom sastavu? Ova kompanija, takođe, predviđa da će se do 2030. godine svaki peti automobil kretati uz pomoć hidrogena.

Litijum-jonske baterije jednostavno nisu dovoljne za potpunu elektrifikaciju drumskog saobraćaja. Istovremeno, hidrogen se može brže dopunjavati, a i veća vozila, poput kamiona, njegovom upotrebom mogu preći veću udaljenost.

Kako bi u potpunosti iskoristio, ali i osvojio tržište, te našao nova rješenja za hidrogenski pogon, Bosch je ušao u partnerstvo sa Powercell-om.

Poznati brend Powercell već radi na razvoju skladišta za gorivne ćelije na bazi polimerne elektrolitne gorivne ćelije (PEM). Zajedno sa Bosch-om planira razviti proizvod tako da on bude spreman za masovnu proizvodnju i plasman na tržište najkasnije 2022. godine.

Bosch procjenjuje da će do kraja 2030. godine čak 20% svih električnih vozila u svijetu koristiti gorivne ćelije. Prema njihovim prognozama, poslovanje s ovom tehnologijom ima dugoročni potencijal koji se računa u milijardama.

Jedan kilogram vodonika sadrži toliko energije koliko i 3,3 litre dizela, što znači da za 100 kilometara, vozilo od 40 tona treba oko devet do deset kilograma vodonika. Dakle, sama sirovina je prilično jeftina, ali sa druge strane skladišta namijenjena za gorivne ćelije su i dalje preskupe. Upravo to je stvar koju partneri, Powercell i Bosch, namjeravaju promijeniti. 

Obje kompanije se nadaju industrijalizaciji i širenju tehnologije na tržište. A to se odnosi i na dostupnost goriva, budući da u svijetu ima jako malo benzinskih stanica na kojima se može kupiti eksplozivno gorivo. Ono je u rezervoaru za nekoliko minuta, a u vozilu se spaljuje zajedno sa kiseonikom, na kontrolisan način, kroz gorivne ćelije koje su međusobno podijeljene, proizvodeći električnu energiju i vodenu paru.

Ako automobil ima više konjskih snaga, u samo vozilo je instalirano više gorivnih ćelija. Trenutni Powercell stack-ovi imaju izlaz do 125 kilovata, a prototipovi su već testirani u kamionima i automobilima. Bosch, sa druge strane, želi da doprinese tehnologiji proizvodnje kompresorom vazduha sa energetskom elektronikom i kontrolnom jedinicom sa senzorima.

O činjenici da novo partnerstvo može imati značajne prednosti u odnosu na električna vozila koja se napajaju na baterije, već su raspravljali mnogi, a nama ne preostaje ništa drugo nego da vidimo šta će nam budućnost industrije automobila donijeti.