Written by

Da li je popularna Facebook aplikacija sigurnosna noćna mora?

moj android| Views: 48

Ilustracija

Iako stara izreka govori o teškom putu od trnja do zvijezda, aplikacija „Najkorišćenije riječi na Facebooku“ je u samo jednoj sedmici prešla ovu distancu, ali u suprotnom smjeru. Bukvalno preko noći je stekla status jedne od najzanimljivijih aplikacija, ali ubrzo potom i jedne od najopasnijih po bezbjednost korisnika. Kao i obično, ispostavlja se da je istina negdje između.

Aplikacija „Najkorišćenije riječi na Facebooku“, odnosno „Most Used Words“ u originalu, proizvod je kompanije Vonvon iz Hong Konga, koja se specijalizovala u oblasti Facebook zanimacija za šire mase. Radi se o vrlo jednostavnom kvizu koji analizira dosadašnje Facebook postove korisnika i idzvaja riječi koje su najčešće korišćene.

Koncept je naišao na veliko interesovanje, pa je za samo 15 dana čak 17,5 miliona ljudi potražilo svoje najčešće riječi. Međutim, vrtoglavi rast je naglo usporen na „samo“ 300.000 u dva dana koja su potom uslijedila, a razlog su medijski izvještaji da aplikacija ozbiljno narušava korisničku privatnost.

Naime, aplikacija koja samo analizira postove zahtjeva pristup i mnogim drugim podacima koji joj za tu funkciju nisu potrebni. Njihova podugačka lista počinje sa ličnim podacima, poput imena i datuma rođenja, nastavlja se listom vaših prijatelja, pristupom vašim fotografijama i lokacijom na kojoj se nalazite, a završava vašom IP adresom i informacijama o tome šta „lajkujete“.

Na opravdanu zabrinutost korisnika kompanija je reagovala objašnjenjem da im ti podaci nisu neophodni za ovu konkretnu aplikaciju, ali jesu za neke od mnogih koje Vonvon nudi, pa se od korisnika traži odobrenje za sve podatke odjednom kako bi se izbjegla postavljanja sličnih pitanja pri igranju neke od drugih igrica ili kvizova. Pri tome su predstavnici kompanije naglasili da se podaci ne koriste ni u kakve druge svrhe i ne proslijeđuju nikome dalje.

S obzirom na izuzetno veliki broj aplikacija koje je Vonvon razvio, ovakvo objašnjenje ne djeluje nerealno, ali je za mnoge ipak nedovoljno uvjerljivo. Iako se radi o kompaniji čije kreacije danas upotrebljava oko 200 miliona korisnika, sjenka sumnje ostaje na „Najkorišćenijim riječima“ i ona bi mogla da ozbiljno utiče na konačni uspjeh ove aplikacije.