Đorđe Mišić

Written by

Đorđe Mišić: Osnovci su prave zvijezde projekta Škole 2.0

m:vijesti| Views: 97

Đorđe Mišić

Đorđe Mišić, izvršni direktor za marketing i prodaju kompanije m:tel

Talenat i volja: Da nismo bili potpuno ubijeđeni da smo na pravom putu, sada ne bismo znali da nekoliko stotina učenika žele svima u našem društvu da pokažu svoj talenat i volju za napredovanjem na polju informacionih tehnologija

Internet je odavno dostupan najširem krugu ljudi u BiH, pa je tako i uveliko inkorporisan u sve segmente našeg društva, od privatnog i javnog života, preko poslovnog sektora, pa sve do obrazovnog sistema i školstva. Iz tog razloga je kompanija m:tel pokrenula veliku društveno odgovornu akciju Škole 2.0, koja pod sloganom “Svakoj školi treba njeno parče web-a”, nudi mogućnost da učenici širom BiH besplatno kreiraju i pokrenu zvanični sajt njihove škole. Prva faza projekta Škole 2.0 uspješno je završena, a o tome šta nas čeka u nastavku prijateljstva m:tel-a i bh. osnovaca, otkriva nam Đorđe Mišić, izvršni direktor za marketing i prodaju kompanije m:tel.

Projekat Škole 2.0 se odnedavno nalazi u drugoj fazi. Možete li nam reći šta ona tačno podrazumijeva?

Mišić: Riječ je, po meni, a sudeći i po reakcijama škola i učenika, te po onom što smo do sada vidjeli, o najinteresantnijoj fazi ovog projekta. Naime, sve osnovne škole koje su uspješno prošle proces registracije, dakle one koje su izrazile želju da učestvuju u ovom nesvakidašnjem projektu i uredno ispunile sve potrebne dokumente, sada imaju potpunu slobodu da pokažu svoju kreativnost. Da budem precizniji, u ovom momentu škole, odnosno timovi osnovaca, rade na kreiranju oficijelnih sajtova svojih škola. Vjerujem da sada kada smo završili sa procesom registracije, ulazimo u fazu koju smo svi nestrpljivo iščekivali. I evo, došlo je vrijeme da Škole 2.0 pokažu svoju pravu moć, koja je do ovog trenutka ležala skrivena u pametnim i bistrim glavama svih njenih učesnika – naše djece.

Da li ste zadovoljni odzivom osnovnih škola i dosadašnjim tokom projekta Škole 2.0?

Mišić: Teško je ne biti zadovoljan činjenicom da nam je povjerenje ukazalo skoro stotinu osnovnih škola iz svih krajeva BiH. Pomnožite to sa brojem članova tima i dobićete broj od nekoliko stotina osnovaca koji na ovaj način istovremeno pokazuju volju i želju da unaprijede rad svojih škola, ali i sopstveno znanje. Sa jedne strane, za veoma kratko vrijeme oni će imati izvjesno iskustvo u oblasti IT-ja kakvo nećete baš često sresti kod nas, bar kada je riječ o njihovim vršnjacima. Sa druge strane, kada napuste osnovnu školu, tj. postanu srednjoškolci, iza sebe će ostaviti školski sajt, koji će služiti njihovim mlađim drugarima. A, kada već spominjem iskustvo koje će steći, siguran sam da ćete se složiti sa mnom kada kažem da ne biste očekivali da će nečiji CV otpočeti sa praksom koja seže čak do osnovne škole, kakve će biti biografije spomenutih učesnika. Mislim da samo ovaj primjer jasno ilustruje dugoročni društveni značaj i beneficije koje sa sobom nosi projekat Škole 2.0. Takođe, sve navedeno dovoljno govori o veličini takvog projekta.

Kakva je ovoj fazi uloga kompanije m:tel?

Mišić: U ovoj fazi kompanija m:tel će praktično biti nevidljivi saradnik svih osnovnih škola koje učestvuju u Školama 2.0, u smislu da ćemo sada najviše prostora za djelovanje ostaviti upravo učenicima i njihovoj kreativnosti, pomoću koje će osmisliti svoje zvanične sajtove, i to od izgleda, njegovih funkcija, pa sve do sadržaja koji će se na njemu naći i tome slično. Mi ćemo, naravno, biti uz njih u svakom trenutku, a naš tim će im, kao i do sada, biti dostupan za sva pitanja i pomoć koja im bude potrebna. Mi smo tu da im prenesemo svoje dugogodišnje znanje i iskustvo, ali osnovci su zapravo prave zvijezde ovog projekta. Upravo zbog toga ćemo im ostaviti što je više moguće prostora da zasijaju punim sjajem. Ukoliko vas zanima kako se projekat razvija, možete nas pratiti na zvaničnom sajtu projekta na adresi www.osnovneskole.ba.

Kakva su Vaša očekivanja u tom smislu?

Mišić: Ništa manja nego što su bila kada je ovaj projekat bio još u povoju. Poražavajući podaci da preko 60 procenata osnovnih škola nema zvaničnu internet prezentaciju u vremenu interneta i tehnologije kojom smo okruženi svaki dan, bili su vodilja ideje da otpočnemo sa projektom Škole 2.0. Da tada nismo bili potpuno ubijeđeni da smo na pravom putu, sada ne bismo znali da nekoliko stotina učenika žele svima u našem društvu da pokažu svoj talenat i volju za napredovanjem na polju informacionih tehnologija, koja je industrija sa najbržim razvojem kako u svijetu tako i kod nas. Neki od njih će vjerovatno otkriti i nove talente, jer su mogućnosti koje Škole 2.0 pruža zaista beskrajne. Napraviti jedan potpuno funkcionalan sajt nije laka stvar, pa ćemo sutra imati i najmlađe grafičke dizajnere, web developer-e ili copywriter-e, koji su do juče bili osnovci. Moja očekivanja su već zbog toga djelimično ispunjena, ali više volim da vjerujem da ćemo se svi mi tek prijatno iznenaditi kada se susretnemo sa krajnjim rezultatom. Ali, o tome ćemo pričati kada za to bude došlo vrijeme.

Znači, smatrate da su djeca tih godina već dorasla jednom ovakvom kompleksnom zadatku?

Mišić: Štaviše, ubijeđen sam. Svjedoci smo vremena jedne nove generacije, one koja ne poznaje vrijeme prije interneta. Za njih su stvarni i virtuelni svijet neodvojivi, pa se sa ovim posljednjim sreću veoma rano, čak i prije nego što uopšte krenu u školu, tako da je to, u neku ruku, njima dobro poznat teren. Kao i sve ostalo, i internet ima dobre i loše strane, a m:tel kao društveno odgovorna kompanija koja se bavi telekomunikacijama, ima zadatak da djeci pruži glavne smjernice ka pozitivnim stvarima, kako bi jednako dobro razvijali vještine koje novo vrijeme zahtijeva, kao što im nastavnici u školi pomažu da savladaju gradivo koje je predviđeno školskim programom. Naročito bih naglasio da je m:tel tu da im pruži šansu da nadograde i unaprijede već postojeće znanje iz informatike, a ne da mijenja ono što im je obrazovni sistem već donio u vidu programa koji je prilagođen za njihov uzrast. Na kraju krajeva, da su i te kako dorasli ovom zadatku, pokazuje nam i odličan odziv o kojem smo već pričali. Recimo, video-igre koje djeca danas igraju toliko su kompleksne, i ma koliko se nekome činile kao puka zabava, one zahtijevaju od igrača mentalne veštine koje nisu nimalo zanemarljive. Zašto onda ne bismo tu energiju preusmjerili na nešto što će svima biti od koristi, a pri tom je i veoma zabavno?

Mislite li da će onda neki učenici biti u prednosti?

Mišić: Video-igre same po sebi nisu adekvatno mjerilo za oblast o kojoj pričamo, a to je obrazovanje. Ovdje je fokus na informatičkoj pismenosti, a kada su igre u pitanju govorimo o zabavi, ali zabavi koja podrazumijeva osnovno predznanje, kao što je njihova instalacija, pokretanje i baratanje perifernim hardverom. Upravo iz tog razloga je projekat Škole 2.0 sveobuhvatan projekat, kojem je cilj da sve navedeno objedini i da sažme sva pozitivna iskustva najmlađih, te ih usmjeri ka još naprednijim načinima na koji se tehnologija može iskoristi za njihovo informatičko opismenjavanje. Koliko će neko biti u prednosti, zavisi isključivo od primjene onoga što im je već poznato na projekat Škole 2.0, pa makar to bile i video-igre. Ovdje je važno ponoviti da je obrazovanje na prvom mjestu, pa tek onda zabava.

Kompanija m:tel će nagraditi najbolje, kako ćete odlučivati o tome?

Mišić: Da, projekat ima i takmičarsku dimenziju, a već smo na neki način nagradili sve škole koje su se prijavile za Škole 2.0. Poklonili smo im besplatan hosting servis i domen tokom naredne dvije godine, a kada su u pitanju dodatne nagrade, komisija sastavljena od naših stručnjaka, najfunkcionalnijoj web stranici, najoriginalnijoj web stranici i najbolje dizajniranoj web stranici, dodijeliće poseban poklon u vidu laptopa Dell Inspirion 3521 Base.