Google staje u kraj reklamama na zaključanim ekranima

google-ads

Jedan od nedostataka Androida kao otvorenog operativnog sistema jeste to što programeri aplikacija mogu da utiču na osnovno iskustvo na bilo koji način na koji žele. Kao što je, recimo, ubacivanje oglase koji se pojavljuju na zaključanom ekranu telefona.

Niko to zaista ne želi, zbog čega je Google sada na Play Store-u zabranio aplikacije koje pokušavaju da postave oglase na vaš zaključani ekran.

Android Police je primijetio promjenu u Google-ovom Developer Policy Center, koji određuje koje vrste odgovarajućih aplikacija mogu biti uključene u Androidove aplikacije i kako se one mogu pojavljivati.

U novom odjeljku pod nazivom “Lockscreen Monetization”, Google sada navodi:

“Osim ako ne postoji ekskluzivna svrha aplikacije za lockscreen, aplikacija možda neće predstavljati oglase ili funkcije koje se monetizuju na zaključanom ekranu uređaja”.

Kako Android Policija jasno napominje, aplikacije kao što su ES File Explorer i Hotspot Shield VPN – dvije popularne aplikacije za održavanje – više neće moći prikazivati oglase na vašem zaključanom ekranu s namjerom da navedu korisnike da kliknu na njih.

Ova praksa je postala tekući problem kod sve većeg broja Android aplikacija, jer programeri pokušavaju da u suštini prevare korisnike da kliknu na oglase, koji su često nepovezani sa samom aplikacijom.

Često su ovi oglasi laki za ignorisanje, ali slučajni klikovi nisu samo nametljivi, već mogu biti eksploatisani kako bi vas doveli na web lokaciju koja bi mogla da ukrade vaše lične podatke.

Ova nova promjena politike je odlična za sve Android korisnike i trebalo bi da poboljša sigurnost.

Prijavite se za m:tel newsletter. Prijavi se