call centar

Written by

Iz Call centra m:tel-a: Priče o humanosti

prijateljstva| Views: 165

U danima kada je komunikacija predstavljala razliku između života i onog najgoreg što čovjek može zamisliti, Call centar m:tel-a stavio se na raspolaganje svima koji su tražili pomoć, koji su bili zarobljeni u kućama u koje je nadirala voda ili onima koji su tražili svoje najbliže nestale u poplavama.
Zahvaljujući humanosti, sposobnosti i dobroj volji operatera, ovaj centar se od petka 16. maja, koji ćemo nažalost svi zadugo pamtiti, pretvorio u svojevrsni humanitarni posredni centar. Iako su radili u vanrednim uslovima, jer je Call centar mobilne telefonije m:tel-a i sam bio u ugroženom području, pa su se operateri i tehnika morali hitno evakuisati zbog prijetećih poplava, ovi mladi ljudi pokazali su koliko je u teškim trenucima važno naći se na pravom mjestu i biti u prilici pomoći svima kojima je pomoć potrebna. „Naši operateri su prethodnih dana imali tri puta više poziva, ali nažalost ne onih uobičajenih, kada korisnik traži neku uslugu, broj telefona ili neku drugu informaciju. Oni su bili posrednici između ljudi kojima je trebalo hitno pomoći i hitnih službi ili centara civilne zaštite, a u svakom trenutku su bili spremni i da učine sve kako bi uspostavili komunikaciju između članova porodica, ljudi kojima je bila potrebna pomoć i službi za spasavanje, kao i da prikupljaju informacije o nestalim licima i prosljeđuju ih na pravu adresu“, rekla je Vinka Lončar, kontrolorka Službe Call centra kompanije m:tel i dodaje da je ponosna na svoje kolege operatere koji su u ovim teškim trenucima pokazali kako izgleda biti human i požrtvovan.
Na brojeve telefona ovog centra, samo za tri dana stiglo je preko 114.000 poziva, a priče koje su operateri ispričali o tim danima, potresne su i neobične.

mtel call centar
Ljubiša Bilbija, operater Call centra u Banjaluci, radio je tri dana zaredom u vrijeme kada je bilo najgore, da bi, kako kaže, bar na ovaj način pomogao svima koji se jave u toj teškoj situaciji. „Tih dana, ali i danima poslije, dobijali smo pozive od ljudi koji su tražili pomoć. Mnogo njih pitalo je kome da se obrate, koga da zovu i na koje brojeve telefona da potraže pomoć. Sjećam se, zvao je jedan čovjek moleći nas da mu pomognemo da pronađe ženu i dijete koji su bili evakuisani iz poplavljenog područja. Uspjeli smo da ih pronađemo i povežemo“, rekao je Ljubiša, ponosan što je imao priliku da bude taj koji je pomogao mnogima tokom posljednjih dana, te dodao da su on i njegove kolege činili sve što su u tom trenutku mogli, kako bi baš svaki poziv za pomoć čuli oni koji su bili najbliže i koji su mogli da spasu ljude u nevolji.

call centar mtel
Neobične priče ispričala nam je i Branka Novković, takođe operator u Call centru. „Bilo je mnogo poziva tog petka. Zvao me je čovjek s krova kuće, voda je već bila poplavila sve. Objasnio mi je gdje se nalazi, a onda sam pozvala civilnu zaštitu i pokušala najbolje da im objasnim gdje se tačno nalazi. Ljudi iz civilne zaštite su mi rekli da mu javim da nekako stavi bijeli prekrivač ili plahtu na krov, kako bi ga mogli uočiti. Uspjela sam i taj čovjek me je kasnije zvao da mi zahvali na pomoći“, ispričala je Branka. „Bila sam srećna kada sam uspjela da dobijem informaciju o jednoj trudnici iz Modriče, koja je ostala u bolnici u Doboju da se porodi. Njena majka je pozvala Call centar plačući, molila je da pokušamo saznati nešto o njenoj kćerki. Nekako sam došla do bolnice u Doboju, a dobre vijesti da je kćerka dobro i da se čak i porodila, javila sam joj odmah, presrećna što u tom danu mogu i takvu vijest nekom da prenesem“, rekla je Branka uz osmijeh.
Gospava Palačković, još jedan je operater Call centra s kojom smo pričali o prvim danima poplava. Kaže, radila je noćnu smjenu. Ona i njene kolege su koristili sve što su mogli kako bi pomogli. Ako nisu mogli da proslijede informacije telefonski, postavljali bi ih na Facebook, moleći da neko ko je u blizini pomogne. „Posljednjih dana dobijamo pozive iz Bijeljine, a bilo ih je dosta i iz Prijedora. Za neke ljude civilna zaštita nije znala gdje se tačno nalaze i imaju li hrane i vode. Javila nam se jedna baka iz okoline Prijedora, za nju nisu znali. Kada smo ih kontaktirali, otišli su odmah do nje“, kaže Gospava.
Ovi mladi ljudi iz kompanije m:tel dobar su glas za budućnost, jer su pokazali da u teškim trenucima imaju volje, znanja i hrabrosti da pomognu onako kako to najbolje mogu.