Written by

m:tel Playground izazov: predstavljamo vam tim 3Dream

m:tel info, m:vijesti| Views: 86

m:tel Playground izazov, mjesto koje okuplja talente – kreativce, dizajnere, programere, akademce, biznis partnere i sve one zainteresovane za tehnološko preduzetništvo, ovih dana aktivno radi sa svojim kreativnim timovima na razvoju njihovih ideja.

Vrijedni timovi, putem mentorstva i stručnih predavanja obezbjeđenih od eksperata iz kompanije m:tel i ICT HUB-a iz Beograda, svoje ideje polako pretvaraju u interesantne poslovne priče.

Kako napreduju i koliko im u tome pomaže m:tel Playground izazov pročitajte u intervjuima koje smo uradili sa njima.

Danas vam predstavljamo tim 3Dream kojeg čine: Aleksandar Ivanić, Mladen Savković i Dragana Petrović.

Recite nam nešto više o vašoj ideji koju razrađujete u okviru m:tel Playground izazova, ali i o timu koji treba da je realizuje. I zašto ste se odlučili krenuti preduzetničkim putem?

Tim 3Dream čine tri člana, od kojih su dva iskusna 3D modelara, a treći član je iz svijeta društvenih nauka zalutao u svijet preduzetništva. Primarna ideja kojom smo se prijavili na “m:tel Playground challenge” podrazumijevala je izradu 3D animacija koje bi se koristile u marketinške svrhe (reklame i sl.). Međutim, sada je to sekundarna usluga koju nudimo, a pokušavamo da se profilišemo u oblasti virtuelne realnosti. Preciznije, nudimo izradu 3D okruženja za VR uređaje koji bi se koristili za prikaz arhitektonskih rješenja, projekata i sl. Time bi potencijalni kupci stanova u izgradnji dobili jasniju sliku o objektu koji kupuju, a sami investitori bi skratili čitav proces prodaje, te se izdvojili u odnosu na konkurenciju.

Sama odluka da krenemo preduzetničkim putem došla je više-manje spontano kada smo razgovarali koji su to sve načini na koje bismo naša trenutna znanja mogli iskoristiti. Između ostalog, javila se ideja da pokrenemo sopstveni biznis i riješili smo da se upustimo u tu avanturu.

Šta m:tel Playground pruža startup timovima poput vas i zašto je nešto takvo potrebno našoj zajednici?

Kada smo već odlučili da pokrenemo vlastiti biznis, shvatili smo da o samom poslovanju i o načininima na koji preduzeća funkcionišu ne znamo baš mnogo. Stoga smo se prijavili na “m:tel Playground” jer smo shvatili da je to idealan program za startape poput našeg. Dakle, za timove koji imaju ideju, tehničko znanje i želju da se upuste u ozbiljniji projekat preduzetništva, ali im nedostaju resursi za implementaciju svega toga. Kako je ovo generalno boljka svih startapa, programi poput m:tel-ovog su korisni i za razvoj domaće startap scene, što posljedično može da se (povoljno) odrazi i na ekonomiju naše zemlje.

Da li vam Playground izazov pomaže u realizaciji ideje i na koji način?

Obuke su osmišljene tako da i timovima bez ikakvih znanja o vođenju poslovanja daju taman onoliko informacija koliko im je potrebno da mogu da se upuste u preduzetničke vode, te da se drže samo krucijalnih aspekata funkcionisanja tržišta. Ovakvo usmjerenje je izuzetno važno, jer sve više od toga samo bi dodatno povećalo zbunjenost koje startapima ionako ne manjka. Kao neko kome su nedostajali ovi osnovni principi funkcionisanja tržišta, ovakav pristup umnogome je olakšao razvoj same usluge koju planiramo da ponudimo.

Budući da mnogo toga učite kroz predavanja, praktičan rad i razmjenu ideja, kako planirate da iskoristite stečena znanja i iskustva?

Sva znanja koja smo dobili i dobijamo doprinijela su tome da i našu ideju vidimo iz drugačije, objektivnije perspektive. Na kraju krajeva, upravo to je i dovelo do blagog pivotovanja o kom je bilo riječi ranije, tako da mi već primjećujemo prve koristi čitave edukacije. Sve ono što učimo, sva iskustva koja stičemo vidimo kao korake ka onom konačnom cilju, a to je samo lansiranje naše usluge.

Na koji način startupi mogu da doprinesu tehnološkom razvoju i kako vi vidite budućnost startupa u našem okruženju?

Šire gledano, startapi su uveliko nosioci tehnološkog razvoja u svijetu, jer posjeduju nešto što velike kompanije rijetko imaju. To su inovativnost i što je možda još važnije – hrabrost da se upuste u prilično lude poduhvate. Nije da kompanijama nedostaje inovatinvosti, ali ne mogu sebi uvijek dopustiti da eksperimentišu. Smatramo da je to, uz stručnost, jedan od ključnih aspekata razvoja. Što se tiče našeg okruženja, postoje vrlo svijetli primjeri uspješnih startapa i sve je više programa poput m:tel-ovog koji ohrabrju mlade ljude da krenu putem preduzetništva, a sve je više mladih koji su i te kako voljni da probaju da učine nešto za zajednicu. Međutim, to još uvijek nije na zavidnom nivou, ovdje prvenstveno mislim na BiH, ali postoji prostor za unapređenje – što je pozitivna stvar. Iako je kod nas startap scena tek u inicijalnoj fazi razvoja, smatramo da će vrlo brzo da se osjeti bitniji pomak.

Kakvi su vaši planovi nakon Playground Izazova, kako vidite svoj dalji rad i razvoj?

Još uvijek je teško pretpostaviti dalji razvoj, a možda bi i pomalo neozbiljno bilo dugoročno nešto planirati. Ono što možemo planirati, to je nekoliko narednih koraka koji, pored proširivanja preduzetničkih znanja, podrazumijevaju finalizaciju prototipa usluge i njegovo testiranje. Neke aspekte ponude već testiramo i uskoro bi trebalo da imamo i prve povratne informacije samog tržišta.