homepage

Written by

Neka Homepage (p)ostane dom

m:ovo m:ono| Views: 41

„Imam svoju firmu. Imam Facebook, Instagram, Twitter. Jedan smartphone, jedan mobilni i fixni telefon sa faxom. Nalog na LinkedIn-u, PIK-u, eBay-u i Amazonu. Imam Viber, dva g-mail-a, Apple account i Youtube kanal…Zašto mi sad još treba i WEB STRANICA?“

 

homepageAko ovog trenutka nemate spreman odgovor na pitanje – „šta će mi još i web stranica?“, velike su šanse da je vaša mala ili velika firma sebi uskratila prednosti ovog vrlo važnog medijskog seta.

Društvene mreže i mobilne aplikacije imaju danas najvidljivije efekte digitalnog marketinga, i pitanje o razlogu kreiranja web stranice za vaš mali ili veliki biznis, sigurno ima svoj smisao. Reklamni tv spotovi su, npr., za Adidas i Nike, prilikom Svjetskog prvenstva u fudbalu ove godine, završavali prikazivanjem adresa, ne web sajtova, nego adresa Facebook profila. HOMEPAGE, virtuelni dom jednog brenda, mjesto je odakle se njegova egzistencija razgranava ka „iznajmljenim“ adresama brend štandova na Facebook-u ili Instagramu. U današnjem socijalnom konekstu, potrebno je u jednoj centralnoj lokaciji, u domu svoje firme, ukorijeniti sve vaše virtuelne izdanke. Osluškivanje tržišta, adaptiranje i regeneracija ponude vrše se putem tih novih medijskih kanala, explozivnih brend-štandova koji hvataju one krajnje korisnike koji nisu nabasali na vaš websajt. Ako vam je cilj ući, i ostati dio života svojih korisnika, na vašem se homepage-u oni moraju osjećati kao kod kuće.

Websajtovi nisu neka prošla moda, nego je došlo vrijeme kada se sajtovi transformišu u lokacije sa drugačijom namjenom. Web stranica ne služi samo za prezentaciju nego i za distribuciju, i ne samo za maloprodaju, nego i za veleprodaju, i generalno, ne samo za prodaju, nego i za služenje misiji i viziji brenda. Oni su važni jer ih posjedujete. To je mjesto centralizacije informacija, gdje se armija vaših pratilaca i posjetilaca pretvara u zastupnike i snabdijeva sigurnim alatima za vaše brendiranje. Bez obzira što u ovom „socijalnom“ dobu digitalne ere i fragmentiranog viruelnog tržišta, web stranice imaju previše birokratskog šmeka i nisu toliko flexibilan medij po pitanju ažuriranja, to upravo i jeste njihova prednost – klijenti ne vole nekonstantnost.

Jasno definisana web strategija omogućiće korisnicima vaših servisa ili usluga produktivno iskustvo susreta s vašim „online licem“. Statistike pokazuju da će novi klijent provesti 4 sekunde u kreiranju mišljenje o vašoj web stranici. Kako za te 4 sekunde ostaviti što bolji utisak?

Dajemo 4 jednostavna odgovora:

  1. Jasnoća poruke. Mnogi sajtovi ne uspiju iskomunicirati esenciju svoje namjene, i tako gube dragocjene klijente i prodaje. Pri kupovini auta, razmatrate ko će ga voziti i kuda. Tako se počinje i sa sajtom. Definisanjem cilja i ciljne grupe. Da li će sajt služiti prodaji, ili će to biti blog o nekoj industriji, ili možda mala prezentacija privatnog biznisa rukotvorina? Pri prvobitnom oblikovanju sajta i njegove namjene, pitajte se – koji su vaši proizvodi ili usluge? Kojoj dobnoj skupini ih nudite? Šta želite da vaš sajt obavlja?

 

  1. Jednostavnost navigacije je imperativ. Prvi susret klijenta sa vašom online personom mu mora omogućiti da putem nekoliko klikova mišem dođe do svih informacija koje želite da uoči. Ovim korakom se rješava i pitanje izgleda sajta. Veličina slova, znakova i boja te kvalitetne slike, omogućavaju vidljivost poruke. Dizajn zavisi od industrije i lične preferencije. Ali prije estetike, postavite sebi pitanja – Kako je potrebno da sajt izgleda? Kakvo je tehničko iskustvo moje ciljne grupe?

 

  1. Sadržaj sajta mora biti pregledan, naslovi privlačni. Rich media sadržaji – oglasi koji koriste animaciju, zvuk i interaktivne elemente, daju život stranici ali je ne smiju preplaviti. Textovi se, kako pokazuju istraživanja, moraju često ažurirati, a njihova poruka biti što personalnija. Ako niste baš iskusni, razmislite o angažovanju profesionalca da piše i edituje sav textualni sadržaj sajta. Imajte na umu da, ako nije u pitanju blog, sadržaj mora biti prilagođen današnjim web čitaocima. Oni radije skeniraju text, uzimajući samo dijelove informacija iz texta koji bi trebalo da je rascjepkan, ali opet da ne izgleda kao niz kratkih slogana i reklama. Umjesto više osrednjih, radije stavite jednu sjajnu fotografiju. Pitajte se – Kakve slike će odgovarati željenoj poruci? Kako mogu obogatiti sadržaj prezentacijama, formularima i slikovitim sadržajem. Koje posjetioce sajta želim odvesti kuda, i putem kakvog linka?

 

  1. Vidljivost i značaj vaše web stranice u okviru rezultata pretrage –  sama objava sajta ne garantuje i porast broja posjetilaca. Da bi vas posjetioci pronašli među 800 miliona registrovanih naziva, potrebno je da pozicionirate svoj sajt na pretraživačima. Da bi vaš sajt bio vidljiviji, potrebno je uraditi SEO optimizaciju (search engine optimization). To je proces koji se vrši raznim metodama, a služi da bi vaša stranica dostigla što bolju poziciju u prirodnim pretragama. Zato je potrebno svakodnevno pratiti trendove i raditi planski i kvalitetno, kako bi sadržaj vašeg sajta bio što zanimljiviji.