Written by

Neobična nauka: Plutanjem protiv nervne napetosti

m:ovo m:ono| Views: 45

Plutanje (Small)

Jedno od ugodnijih ljetnih iskustava je plutanje na otvorenom moru dok vas talasi lagano nose velikim plavim prostranstvom. Nove naučne studije, međutim, ukazuju na to da ova aktivnost nije samo ugodna već i ljekovita, pa bi mogla da bude od velike pomoći u raznim slučajevima nervnih rastrojstava.

Terapeutsko plutanje je skoro identično prethodno opisanom, ljetnom užitku. Realizuje se tako što osobe legnu na leđa u vodu koja je puna morske soli kako bi se osiguralo njihovo održavanje na površini. Soba u kojoj se terapeutski bazeni nalaze obično je zagrijana na temperaturu tijela, pa cijelo iskustvo djeluje skoro kao pravo ljetovanje. S tim da su efekti znatno dugoročniji.

Naime, veliki broj osoba koje su u dužem vremenskom periodu praktikovale „seanse plutanja“ doživjele su zdravstvena poboljšanja. Prema njihovim svjedočenjima, nivo stresa i napetosti se znatno smanjio, te se osjećaju mirnije i fokusiranije. Pozitivni simptomi se nisu javljali samo kod rekreativnih korisnika, već i kod ljudi koji se nose sa dugoročnim problemima kao što su PTSP ili anksioznost.

Naučnici su davno utvrdili vrijednost meditacije i činjenicu da ona vrlo pozitivno utiče na nervni sistem ljudi. Ipak, o meditaciji u formi plutanja još nema kvalitetnih naučnih istraživanja, iako sama ideja cirkuliše stručnim krugovima još od ’50-ih godina prošlog vijeka.

Situacija se polako mijenja, pa o ovoj prirodnoj metodi kao potencijalno korisnom mehanizmu za opuštanje i ublažavanje simptoma nervnih poremećaja se već uveliko ozbiljno govori. Dobar pokazatelj je i činjenica da se širom svijeta grade svojevrsni centri za plutanje, kojih je samo u SAD danas više od 250.