os borisav stankovic

Written by

OŠ Borisav Stanković iz Banjaluke: Sajt i rad na njemu sasvim dovoljna nagrada

prijateljstva| Views: 91

os borisav stankovic

Među brojnim školama koje učestvuju u velikom m:tel-ovom projektu “Škole 2.0”, a koji omogućuje osnovcima širom BiH da besplatno kreiraju zvanični sajt svoje škole, našla se i banjalučka Osnovna škola “Borisav Stanković”.

Slično kao i sa ostalim učesnicama, iz ove škole navode da nije bilo nikakve dileme da li se prijaviti za “Škole 2.0” ili ne, jer su odmah prepoznati mnogi benefiti koje će prije svega imati učenici, a zatim i nastavnici i roditelji.

Štaviše, riječ je o školi koja se prva prijavila za učešće u projektu “Škole 2.0”, koji pomaže mladima da ovladaju danas prijeko potrebnim IT vještinama.

“Mi smo i ranije imali internet sajt, ali je poprilično zastario, tako da smo veoma brzo odlučili da prihvatimo poziv za m:tel-ove ‘Škole 2.0’. Jedan od razloga je bio i prelazak na WordPress platformu, koju ovaj projekat nudi, a na kojoj mi do sada nismo radili”, priča Đorđe Malešević, mediatekar i saradnik profesora informatike ove škole.

skola borisav stankovic

Ispostavilo se da je prihvatanje m:tel-ovog poziva kao posljedicu imalo i dodatne pozitivne uticaje, pored uključivanja učenika u rad na sajtu.

“Učenici uveliko rade na sajtu, a upravo je kreiranje novog sajta ponovo oživjelo i našu novinarsku sekciju. Znate kako to ide sa takvim tipom novina, hoće li izaći, ima li dovoljno materijala ili ne, i slično. Sada članovi novinarske sekcije mogu sve svoje tekstove i izvještaje koje prave o aktivnostima škole odmah postavljati na sajt”, ističe Malešević.

O kakvom uticaju projekta “Škole 2.0” se radi, dovoljno ilustruje podatak da čak dvadesetak učenika radi na sajtu škole. Jednu polovinu čine direktni učesnici “Škola 2.0”, koji se bave izradom sajta i grafičkim rješenjima, a drugu njihovi drugari i kolege iz spomenute sekcije, kojima su otvoreni nalozi za upravljanje sadržajima sajta.

“Ono što je najvažnije je uključivanje učenike i rad na zajedničkom projektu. Djeca svaki dan rade na sajtu i daleko su više zainteresovana, nego što je to ranije bio slučaj. Preciznije, do projekta ‘Škole 2.0’ sam potpuno sam radio na sajtu, a sada se time bave učenici, koji su prezadovoljni”, navodi Malešević, koji zajedno sa profesorom informatike nadgleda tim mališana, koji će jednog dana možda postati vrhunski IT stručnjaci.

Dodaje da su sajt povezali i sa najvećom društvenom mrežom Facebook, te da su reakcije isključivo pozitivne, posebno kada su roditelji u pitanju, što se vidi po znatno većoj posjeti sajta, nego što je to do sada bio slučaj. Kada je riječ nagradama koje će m:tel dodijeliti najbolje napravljenim školskim sajtovima, a za koje su obezbijeđeni besplatan domen i hosting na dvije godine, Malešević kaže da im to nije prioritet.

“Sam sajt i rad na njemu su sasvim dovoljne nagrade za nas”, zaključuje on.

Više o projektu “Škole 2.0” dostupno je na stranici www.osnovneskole.ba.