Written by

Prodaja albuma gubi bitku od striming muzike

m:mix, m:ovo m:ono| Views: 97

U prošloj godini, kompanija Best Buy je odlučila da prestane sa prodajom CD-ova, a ova promjena je izavana sve većom nesklonošću izdavačkih kuća. Ovo su simptomi kao i uzroci neizbježnog trenda, a to je kupovina muzike putem nekih drugih servisa, uglavnom online.

U prethodnoj godini prodaja muzičkih albuma je pala za 18.2 odsto. S druge strane ukupni muzički prenosi, uključujući video i audio povećali su se za 34.4 odsto što mnogo toga govori o tome kako ljudi danas slušaju muziku.

Veoma je nezgodno porediti specifične brojeve jedinica prodaje sa stream-ovima pošto bi takvo poređenje predstavljalo reprodukciju određenog dijela muzike koja se odvija u kontinuitetu, ali veoma je jasno da streaming muzike polako, ali sigurno smjenjuje fizičku prodaju i preuzimanja u Americi. 

Na primjer, iako se ukupna preuzimanja pjesama još uvijek broje u stotinama miliona, ona su u blagom padu. Prošle godine nijedna pjesma nije dostigla broj od milion prodatih primjeraka dok je 2017. godina to bio slučaj sa 14 numera. Popularnost kupovine muzike koju pokreće sklonost publike je u padu, a od sve muzike koja se slušala pršle godine, 77% se slušalo putem streaming servisa.