Written by

Škole 2.0 su potencijal za stvaranje budućih programera

prijateljstva| Views: 57

Bojan Vuković, direktor DVC Solutions o projektu besplatnih školskih sajtova kompanije m:tel

Bojan-Vuković

Ovakvi projekti obezbijedili bi učenicima da donesu konkretnu odluku i po upisu u srednje školske, jer bi već stekli određena interesovanja i znanja iz pomenutih oblasti, ističe Vuković

Projekat kompanije m:tel Škole 2.0 je odlična ideja da škole same iniciraju razvoj svojih web stranica i zainteresuju učenike za to da svoje buduće obrazovanje usmjere ka daljem usavršavanju iz oblasti IT-a, smatra Bojan Vuković, generalni direktor banjalučke IT kompanije DVC Solutions.

Kao najveći potencijal ovog projekta Vuković vidi stvaranje budućih programera i drugih kadrova koji bi svoje obrazovanje usmjerili ka grafičkoj i IT industriji.

“Realnost je da se upravo IT industrija razvija u pozitivnom smjeru, čak i na našem tržištu, i javlja se sve veća potražnja za kadrovima. Ovakvi projekti obezbijedili bi učenicima da donesu konkretnu odluku i po upisu u srednju školu, jer bi već stekli određena interesovanja i znanja iz pomenutih oblasti”, ističe Vuković i dodaje da on, nažalost, nije imao priliku da učestvuje u nečemu sličnom kroz svoje školovanje.

Na osnovu svog IT iskustva, navodi da bi sajt osnovne škole trebalo da sadrži sve aktuelne informacije o dešavanjima, školskim aktivnostima i radu organizacija – grupa u sklopu škole.

“Ukoliko škola koristi informacioni sistem poput digitalnog dnevnika ili drugih pogodnosti za roditeljsku kontrolu, potrebno je da na samom sajtu ima više interaktivnih servisa pomoću kojih bi se pratile nastavne aktivnosti učenika”, kaže Vuković.

Vuković podsjeća da upoznavanje sa informatikom kroz osnovno školovanje može da se vrši od prvih školskih dana.

“S obzirom na činjenicu da nove generacije odrastaju uz upotrebu mobilne telefonije i računara, od velike važnosti je da se njihovo obrazovanje pravilno usmjeri i procijeni interesovanje na osnovu kojeg bi zavisilo buduće obrazovanje”, kaže Vuković.

Naglašava da se u modernom svijetu informatička pismenost podrazumijeva kao osnovna pismenost čovjeka.

“Ako se ima u vidu sve veći porast modernih tehnologija, ona je neizostavan faktor svakog osnovnog i daljeg školovanja”, navodi on i dodaje da, npr. učenje preko interneta ipak ne može zamijeniti tradicionalni sistem usvajanja znanja.

Po njegovim riječima, učenje na daljinu je pogodno za stručno usavršavanje i dopunsko sticanje znanja i vještina.

“Učenje na daljinu u značajnoj mjeri smanjuje troškove studiranja ili pohađanja stručne edukacije polaznika, odnosno učenika, omogućava mu da svoje vrijeme planirano za učenje organizuje prema svojim obavezama, te samim tim nije uslovljen na fiksno vrijeme pohađanja nastave, što doprinosi većem stepenu motivacije samog polaznika”, zaključuje Vuković.