Smart Office – kancelarija budućnosti | m:blog

Smart Office – kancelarija budućnosti

smart-office2

U okviru projekta „Mali biznis, velike priče“, konkursa koji je kompanija m:tel realizovala krajem  2017. godine, izdvojila se priča o poslovnom uspjehu jednog pokrenutog malog biznisa. Upravo zato, „Smart Office“ d.o.o. Banjaluka osvojio je prvu nagradu ovog konkursa. Čime se to oni bave i zašto je važno imati dobre ideje, pročitajte u nastavku ovog teksta.

„Smart Office“ je prvi coworking prostor otvoren u Banjaluci, septembra 2016. godine, u trenutku ekspanzije freelance tržišta na našim prostorima, sa ciljem da obezbijedi plodno tlo za razvoj i profesionalni rast svakog pojedinca koji se odluči za koncept nezavisnog poslovanja. Ideja principa rada u kolektivu kojeg čine nezavisni profesionalci različitih vokacija i dalje je prilično nova i nepoznata domaćoj javnosti, dok ju svjetski analitičari vide kao budućnost organizacije funkcionalnog biznisa i način na koji će sve više kompanija koncipirati svoju kulturu rada. Coworking definišemo kao membership-based radni prostor u kojem različite grupe freelancera i slobodnih kreativaca rade u produktivnoj zajednici. Šta to podrazumijeva?

Gledaćemo na coworking sa dva aspekta. Prvi obuhvata ono što je tehnički potrebno svakom freelancer-u da uspješno završava zadate poslove – radno mjesto opremljeno  IT infrastrukturom (kvalitetni računari, brz internet, monitori, printeri, skeneri, projektori). „Smart Office“ u ovom pogledu, u prostoru dizajniranom po ugledu na slične svjetske modele, obezbjeđuje 40 potpuno opremljenih radnih mjesta koje danas koriste pojedinci najrazličitijih profesija – od nezavisnih umjetnika do stručnjaka složenih informacionih tehnologija. Ovdje dolazimo do drugog, dubljeg i bitnijeg aspekta u kom treba shvatiti prednosti ovakvog načina rada. Upravo različitost u stvarima kojima se bave i koje ih interesuju, članove „Smart Office“-a inspirisala je da se međusobno upoznaju i stvore mogućnosti ostvarivanja saradnje sa ostatkom coworking zajednice, po principu komplementarnosti znanja i vještina. Uzimajući u obzir činjenicu da svako od članova radi na sopstvenim projektima, jasno je da ih koncepcija coworking-a lišava opterećujućeg osjećaja direktne konkurencije, toliko prisutnog u tradicionalnim kompanijama, a inspiriše na interakciju i iniciranje saradnje. Ovakva zajednica naziva se „shared skill community“ i definisana je kao cilj svakog coworking prostora na svijetu. U svojoj prvoj godini, „Smart Office“ je postao upravo to.

Zajednica je ključ napretka, a to su pokazala i svjetska istraživanja i analize tržišta, koja svjedoče da preko 80 odsto korisnika usluga coworking prostora širom svijeta radi na ovaj način upravo zbog mogućnosti koje se nude u kontaktu sa tolikim brojem ljudi stručnih u različitim poslovima. Zajednicu treba njegovati, širiti i raditi na dobrobit svih njenih članova. „Smart Office“ je do sada ugostio preko stotinu freelancer-a i organizovao preko 50 edukativnih predavanja i radionica, pokrivši  oblasti od socijalne psihologije do složenih informacionih tehnologija, sve sa ciljem otvaranja novih pogleda i mogućnosti članovima zajednice i svima onima koji su to bili bar za vrijeme trajanja jednog od ovih event-ova. Takođe, mladim preduzetnicima nudi se i usluga virtuelne kancelarije, odnosno mogućnost registrovanja firme i primanja i prosljeđivanja pošte na adresi coworking-a, kao i organizovanje poslovnih sastanaka, seminara i prezentacija u samom prostoru.

Tradicionalno, svjetski trendovi granice Balkana prelaze nešto teže i sporije, ali sve više postajemo svjesni da nam situacija u kojoj se nalazimo ne dozvoljava takvu zatvorenost. U „Smart Office“-u rade ljudi iz Toronta, Londona, Berlina i drugih krajeva svijeta. Naši ljudi koji novac zarađuju od inostranih kompanija, a troše ga ovdje. Implementacija ideje coworking-a kod nas višestruko je, dakle, urodila plodom.

Prijavite se za m:tel newsletter. Prijavi se