whatsup

Written by

Šta kupovina WhatsApp-a znači u praksi?

m:ovo m:ono| Views: 27

whatsup

Prije nekoliko sedmica, internet svijet je zabilježio jednu od najvećih transakcija  u istoriji, Facebook je za nevjerovatnih 19 milijardi dolara kupio WhatsApp. Tako se nastavio trend ogromnih kompanija poput Facebook-a, Google-a i Apple-a da kupuju kompanije u želji da se prošire i na druga tržišta. Međutim, kao korisnici, mi se moramo zapitati na koji način će ova nova vlasnička struktura uticati na nas lično?

Mark Zuckerberg, osnivač Facebooka i Jan Koum, osnivač WhatsAppa su naglasili da se će WhatsApp ostati odvojen od socijalne mreže Facebook. U blog postu preuzetom sa WhatsApp-ove stranice, Koum naglašava: ”Evo šta će se promijeniti za Vas, korisnike: ništa. WhatsApp će ostati autonoman i radiće u odvojeno [od Facebooka]”.

Postavlja se pitanje zbog čega se onda ova kupovina desila. Zuckerberg je objasnio da obje kompanije imaju zajednički cilj da povežu ljude širom svijeta. Međutim, to sigurno nije jedini razlog. WhatsApp je ostvario ogroman uspjeh u Evropi i Južnoj Americi ali ne i među stanovnicima Sjedinjenih Američkih Država. Nije ni čudo što je ova aplikacija Zuckerbergu zapala za oko: WhatsApp je na putu da aktivno uslužuje preko milijardu korisnika i privlači nove korisnike puno brže nego Facebook.

Vijest o kupovini je izazvala paniku kod mnogih WhatsApp korisnika. Dok se WhatsApp od prvog dana zalagao za privatnost korisnika i suzdržavao se od korišćenja reklama, Facebook se redovno koristi reklamama i ima vrlo liberalan stav vezan za zaštitu privatnosti svojih korisnika. Borba između njemačkih vlasti i Facebooka oko Facebook-ovih pravila privatnosti se vodi već godinama. Međutim, postoji i tamna strana i WhatsApp-ove priče o zaštiti privatnosti. Naime, u 2013. godini otkrivena je mana u dizajnu aplikacije koja je dozvolila presretanje i čitanje sadržaja WhatsApp poruka.

Svi navedeni problemi nam govore da je, ukoliko i dalje želimo da koristimo ove aplikacije, potrebno obratiti značajnu pažnju na sigurnost. Postoji niz predostrožnosti od korišćenja jednokratnog broja za registraciju, korišćenja drugih, manje popularnih aplikacija do podešavanja koje tačno podatke dijelimo sa aplikacijom. Jedno je sigurno – u digitalnom svijetu još uvijek moramo da biramo između pogodnosti i sigurnosti. Jako je bitno da ne dozvolimo da bilo kakav hakerski napad na Whatsapp ili Facebook otkrije o nama ono što ne želimo da drugi znaju. Najbolji savjet koji možemo dati je: Online pišite samo ono što Vam ne bi smetalo da cijeli svijet pročita.