Tech Throwback Thursday: GoPro – kompanija koja je promijenila pogled na avanture

DCIM100GOPRO

Teško da danas postoje osobe ispod 35-40 godina, a da ne znaju šta je to GoPro. Štaviše, ovaj naziv je u veoma kratkom periodu postao sinonim za vrhunske kamere.

Iza opštepoznatog imena stoji kompanija GoPro, Inc. (poznatija samo kao GoPro i ponekad stilizovano kao GoPRO), američka tehnološka firma osnovana 2002. godine od strane Nicka Woodmana. Baš kao što bi se i očekivalo, kompanija izrađuje istoimene akcione kamere, ali i razvija sopstvene mobilne aplikacije i softver za video editing.

Osnovana kao Woodman Labs, Inc, kompanija se fokusirala na sport, razvijajući svoju liniju akcijskih kamera i, kasnije, softver za uređivanje videa. Takođe, razvila je quadcopter dron Karma, koji je predstavljen u oktobru 2016.

Woodman je motivaciju našao u Australiji, kada se ponadao da će moći da dobije kvalitetne fotografije tokom surfovanja. Međutim, to se nije moglo desiti, jer fotografi amateri nisu mogli da priđu dovoljno blizu ili nisu mogli kupiti kvalitetnu opremu za neku razumnu cijenu. Njegova želja za kamerom koja bi mogla da napravi profesionalne kadrove u ovakvim situacijama je inspirisala njeno ime – GoPro.

Dio početnog kapitala Woodman je osigurao tako što je prodavao vezice i pojaseve za manje od 20 dolara iz svog kombija, a kasnije i moderne pojaseve za kamere. Takođe je dobio preko 230.000 dolara od svojih roditelja da uloži u posao.

Kompanija je svoju prvu kameru, koja je koristila 35 milimetarski film, prodala 2004. godine. Digitalne fotografije i kamere će kasnije doći na red. Zatim kompanija kreće velikim koracima, pa će 2014. godina donijeti i kamere sa uglom snimanja od 170 stepeni, a njih dvije ili više se mogu spojiti kako bi se stvorio popularni 360 video.

U januaru 2016. godine, GoPro je sklopio partnerstvo sa Periscopeom za live streaming. Ipak, bez obzira na to što se naš pogled na avanture uz GoPro potpuno promijenio, samo ove godine kompanija je morala da otpusti 270 zaposlenih.

Da li će naredna godina biti uspješnija za GoPro ostaje da se vidi, ali trag koji je kompanija ostavila ostaće trajan, bez svake sumnje.

Prijavite se za m:tel newsletter. Prijavi se