Gotovo je sigurno da ste čuli za pojam “društvenih mreža”, a vjerovatno ste i član neke od njih. Milioni korisnika širom svijeta gotovo svakodnevno posjećuju neke od ovih platformi, a među najposjećenijim stanicama ove vrste ističu se Facebook i Twitter.
Naime, u pitanju je oblik internet-servisa, koji su zapravo vrste platforme, prozora ili web stranice, a osnovna svrha im je, najčešće, povezivanje korisnika, uz omogućeno dijeljenje sadržaja (dokumenata, fotogradija, video-zapisa i slično). Ipak, manje je poznato da začetak ovakvog oblika komunikacije unutar posebnih online zajednica, datira u 90-im godinama prošlog vijeka.
Radilo se o bazičnim oblicima sličnih platformi koje su uglavnom omogućavale razgovor isključivo preko registracije. Starije generacije će se sjećati posebih “soba” sa listama koje su bile dostupne korisniku, a gdje su bili vidljivi ostali korisnici koji su u tom trenutku na istoj mreži. U donjem dijelu ekrana bi se nalazio poseban prozorčić za pisanje poruka. Jedan od takvih je društvenih servisa je mIRC, koji je bio među najpopularnijima zbog svoje jednostavnosti, a istovremeno se istakla i usluga email-a koja se još uvijek koristi kao jedna od najčešćih i najposjećenijih društvenih mreža.
Danas je situacija nešto drugačija. Razvojem tehnologije, pojavljuje se i niz novih mreža, koje korisnicima pružaju razne mogućnosti, kako za zabavu, tako za brzu i sigurnu komunikaciju, obavljanje posla, vršenje usluga marketinga. Zapravo, prilike su nepregledne.