Kako otkloniti kvarove_mtel blog (4)

Written by

Tehnika: Kako da najprije pokušate sami da otklonite eventualnu smetnju

m:tel info, m:vijesti| Views: 2979

Teme iz struke od zaposlenih u kompaniji m:tel

 

Piše: Mile Ninić, glavni tehničar za instalacije i održavanje korisničkih usluga m:tel-a

Kao što je slučaj i sa mnogim drugim poslovima i ljudima koji u ovom vremenu podnose dodatni teret i rizike, zaposleni u tehničkoj podršci, odosno Službi za tehničku pripremu, instalacije i održavanje terminalne opreme u kompaniji m:tel, danonoćno brinu o tome da korisnici imaju neometanu komunikaciju i u ovim vanrednim uslovima.

m:tel kao odgovorna kompanija i u toku vanredne situacije svojim korisnicima obezbjeđuje neometan pristup uslugama, što podrazumijeva i otklanjanje eventualnih smetnji i kvarova. Naša je želja da svojim korisnicima, što je prije moguće u ovim uslovima, omogućimo otklanjanje smetnji i pristup uslugama, ali uz apsolutni prioritet zaštite i prevencije širenja virusa korona. S tim u vezi, postoje neke situacije koje možete riješiti i sami. Upravo to je tema ovog teksta, a sve u svrhu da svojim korisnicima i ovakvim savjetima pomognemo da što brže dođu do rješenja, ali i da što više smanjimo kontakte, ukoliko oni nisu neophodni. Kada se svi zajedno ponašamo odgovorno, uz razumijevanje i toleranciju, donosimo ’lančano ispravnu odluku’, čime štitimo i sebe i druge.

Šta da učinimo kada se pojave smetnje u normalnom funkcionisanju IPTV usluge?

Evo nekoliko smjernica šta sami možemo učiniti ukoliko se pojave eventualne smetnje:

  • Provjeriti da li je oprema uključena. Na modemu – bijelom uređaju na kojem piše m:tel , i risiveru – crni ili sivi uređaj koji se nalazi u neposrednoj blizini televizora, provjeriti da li svijetle lampice.

Kako otkloniti kvarove_mtel blog (4)

Ukoliko ne svijetle, potražiti prekidač na bijelom uređaju, odnosno upaliti crni/sivi uređaj pomoću daljinskog upravljača.

  • Ukoliko uređaji imaju napajanje, tj. svijetli lampica, pokušati s osnovnom metodom kod svih elektronskih uređaja, a to je restart opreme. Opremu restartovati tako što se prvo isključi bijeli uređaj, tj. modem, pa nakon 5-10 minuta crni/sivi uređaj. Sačekati desetak minuta nakon isključivanja ovih uređaja, pa ih ponovo uključiti.

Naravno, korisnici koji nemaju IPTV, tj. uslugu televizije, nego imaju uslugu interneta, posjeduju samo bijeli uređaj i na njih se odnosi restart samo tog modema.

  • Ako i nakon ovog koraka i dalje postoji problem, u tom slučaju provjeriti kvalitet spojeva između uređaja i to na način da se provjeri da li su kablovi adekvatno ’nalegli’ na svoja mjesta. Veoma je bitno da se kablovima ne mijenjaju mjesta bez instrukcije nekog od tehničkih lica iz podrške m:tel-a. Dakle, dovoljno je samo provjeriti da li su svi kablovi do kraja, čvrsto na svojim mjestima i nakon toga uraditi još jedan restart opreme, hronološki, kao što je objašnjeno iznad.

Naravno, postoji mogućnost i ’fizičkog kidanja’ kabla prilikom čišćenja ili pomjeranja namještaja npr., pa bi bilo dobro provjeriti i to.

  • Često se dešava da je smetnja zapravo izazvana problemom u normalnom funkcionisanju daljinskog upravljača, pa svoje korisnike savjetujemo da provjere daljinski upravljač, a najprije zamjenom baterije. Naša sugestija je da baterije budu one provjerenog kvaliteta, što je veoma važno.

Svakako, bitno je još naglasiti da se ni u kojem slučaju ne radi „fabrički reset“ opreme (pristup malom dugmetu pomoću igle ili čačkalice),  kao  i da se kablovi ne prekopčavaju samoinicijativno (promjena rasporeda kablova).

Ukoliko ništa od navedenog nije pomoglo, sljedeći korak je pozivanje našeg kontakt centra na broj 080050000, a koji je dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u nedjelji. I ovdje ćemo vas zamoliti za razumijevanje, budući da su vanredne okolnosti i mnogo je poziva, pa je vrijeme čekanja nekada dosta duže no obično.

Kada dobijete operatera, on će vam savjetovati da uradite još nekoliko koraka, uz njegovo praćenje, kako bi pokušao na još dostupnih načina da riješi postojeći problem, prije nego što proslijedi kvar našoj službi. Ukoliko ni to ne uspije, operater će otvoriti tiket u vezi sa kvarom, koji preuzima upravo Služba za tehničku pripremu, instalacije i održavanje terminalne opreme, te po tim tiketima i prioritetu kvara izlazimo na teren kako bismo sanirali nastali problem.

Napomenuo bih još jednom da smo svi u m:tel-u i u ovim trenucima spremni na intervencije i sanacije svih vrsta kvarova, uz sve propisane mjere predostrožnosti i zaštite, ali svakako molimo svoje korisnike da najprije pokušaju po navedenim koracima da sami riješe problem, kako bismo se ponašali odgovorno i što više smanjili međusobne kontakte, po preporuci nadležnih institucija. 

Takođe, ovo je prilika i da vas zamolimo za razumijevanje i toleranciju, te ukoliko su u pitanju oni problemi koji mogu da sačekaju normalizovanje situacije (zamjena daljinskog upravljača jer vam na starom ne radi neko dugme, dodatni STB uređaj – TV priključak za još jednu prostoriju,  premještanje opreme, promjena lozinke za Wi-Fi, domet Wi-Fi i sl.), sačekate sa prijavom, budući da time omogućavate da se izađe u susret hitnim slučajevima, a naročito kada su u pitanju medicinske ustanove i institucije.

Na kraju, pozivam vas da svoje vrijeme provedete uz m:tel IPTV ili m:Sat u toplini svoga doma, uz sve dodatne sadržaje koji su vam dostupni besplatno u toku ove vanredne situacije. Ostanite kod kuće.

Tu smo za vas! Imate prijatelje!