postati pametniji

Written by

10 stvari koje možete uraditi već danas – i postati pametniji!

m:ovo m:ono| Views: 585

„Vrlina je znanje“ – ovo su mudre riječi grčkog filozofa Sokrata i činjenica je da se ljudsko znanje razvija i obogaćuje cijeli život. Inteligencija je nešto što se uvijek nadograđuje, a mi vam danas otkrivamo deset stvari koje možete uraditi da biste postali pametniji.

postati pametniji

1. Čitajte knjige

Čitanje knjiga je samo po sebi čarolija jer vas vodi na uzbudljivo putovanje o raznim temama i sa zanimljivim likovima. Osim toga, ono obogaćuje vaš vokabular, daje vam priliku da vidite kako se određene riječi gramatički ispravno pišu, te vam pokazuje koliku moć ima pisana riječ. Dok čitate, vaš mozak radi kako bi zamislio likove, mjesta i dešavanja iz napisanih riječi i na taj način razumijeva sve te nove informacije.

2. Naučite strani jezik

Niko od vas ne očekuje da u kratkom vremenskom roku tečno govorite strani jezik koji ste tek počeli da učite, niti da ga idete usavršavati u inostranstvo. Vi ste ti koji odlučujete koji će jezik biti u pitanju, kao i tempo kojim ćete ga učiti. Strani jezici će vam sigurno mnogo vrijediti u životu i sasvim je sigurno da će obogatiti vaš um na potpuno nov način.

3. Objasnite stvari drugima

Kada nešto naučite, najveće je bogatstvo ako to znanje uspijete prenijeti i drugima. Albert Einstein je rekao „Ako nešto ne možeš jednostavno objasniti onda to ne poznaješ dovoljno“ i to je apsolutno tačno, zato budite sto posto sigurni u svoje znanje prije nego što odlučite da ga podijelite sa drugim ljudima.

4. Razgovarajte sa interesantnim ljudima

Veoma je važno da naučite da dobro slušate druge ljude. Na ovom svijetu ima toliko različitih osoba i svaka od njih na drugačiji način tumači informacije, pamti i živi. Iako mislimo da je naš metod rada najbolji, dobro je da saslušamo i savjete drugih jer to pruža priliku našem mozgu da razmotri nova rješenja i tehnike.

5. Vodite računa o svom fizičkom zdravlju

Vaše tijelo hrani mozak i zbog toga je veoma važno da budete zdravi i u dobroj kondiciji. To možete postići pravilnom ishranom i vježbanjem. Preskakanje obroka i nedovoljno fizičke aktivnosti dovodi do umora, nedostatka motivacije i inspiracije zbog čega mozak sporije radi.

6. Posjećujte nova mjesta

Promjena okoline čini čuda za vaše moždane vijuge. Putujte, popijte kafu u nekom drugom kafiću ili idite na posao drugim putem nego što ste dosad. U novom kafiću nećete moći naručiti svoje uobičajeno piće već ćete morati proučiti meni i izabrati nešto što još niste probali. Kada otputujete u inostranstvo, nisu vam drugačiji samo jezik i običaji, već i sam ritam života koji nameće tamošnja kultura. Slušanje nove muzike, kušanje drugačije hrane i šetnja kroz nepoznate ulice su elementi koji su pravi izazov za vaš mozak.

7. Crtajte

Ne morate biti novi Pablo Picasso da biste uživali u crtanju koje je izuzetno dobro za vaše moždane vijuge. Kada se fokusirate na koordinaciju oka i ruke vaš mozak trajnije i bolje pamti. I možete nacrtati bilo šta; Čiča Glišu, kockice, cvijeće ili prave portrete – pustite maštu da se igra s olovkom i papirom.

8. Pišite

Pisanje je odličan način da ponovite gramatiku i pravopis, a pored toga pomaže vašem mozgu da bolje pamti informacije. Istraživanja su pokazala da studenti koji stalno pišu bilješke na predavanjima postižu bolje rezultate na testovima. Pisanje vas tjera da obraćate pažnju na uspomene, iskustva i dijaloge, te povećava funkciju vašeg mozga.

9. Radite u timu

Rad sa drugim ljudima je ključan za bolji rad mozga. Ljudi koji uživaju u tome da rade sami strepe od trenutka kada moraju sarađivati s drugima. Ipak, te samostalne osobe su veoma inteligentne i mogu imati najviše koristi iz timskog rada. Kada sarađujete sa svojim kolegama, dolazi do razvoja mnogih originalnih ideja i efektivnih strategija za njihovo ostvarenje.

10. Meditirajte

Kontrolisanje i smirivanje mozga su podjednako važni kao i njegova aktivnost. Doktori iz cijelog svijeta godinama proučavaju efekte meditacije na mozak i rezultati su zaista impresivni. Prema istraživanjima, ljudi koji se bore sa strahom, anksioznošću i depresijom meditacijom uspijevaju da se smire i bolje fokusiraju na svoje obaveze.