AI će prepoznavati buduće hitove na SoundCloud-u

Platforme za dijeljenje muzike sve više se koncentrišu na to kako vještačkom inteligencijom odrediti ko u moru preuzetih pjesama ima potencijal da osvoji najšire mase.

Jedna od njih, SoundCloud, ranije je gotovo izbrisala barijere između amaterskih i profesionalnih muzičara i njihovog predstavljanja svijetu, što je učinilo da je identifikovanje i promocija kvalitetne muzike postane sve složenije i teže.

Sa idejom da osmisle bolje sortiranje baza amaterske muzike, SoundCloud je kupio audio AI kompaniju Musiio. Ono što ih je potaklo na ovaj potez je to što je Musiio osmislio tehnologiju za slušanje nove muzike i identifikovanje budućih hitova.

Taj algoritam može da prođe kroz ogroman broj pjesama u bazi ove platforme, te da upoređuje njihove karakteristike sa karakteristikama pjesama koje su bile najpopularnije muzičke numere na zvaničnim top listama. Na osnovu prepoznavanja karakteristika koje su se ranije sviđale slušaocima, pjesme se sortiraju i preporučuju korisnicima ove platforme.

SoundCloud nije otkrio koliko ih je koštala ova akvizicija, ali se zna da je prošle godine procjenjivana vrijednost kompanije Musiio i tada se smatralo da ona iznosi 10 miliona dolara. Osim toga, vodeći ljudi Musiio-a, Hazel Savage i Aron Pettersson će postati potpredsjednici SoundCloud-a za muzičku inteligenciju i mašinsko učenje.

Još jedan primjer da muzičke platforme idu u smjeru AI rješenja je i Tunecore, koji je u februaru uspostavio saradnju sa muzičkim startapom Fwaygo, čiji AI povezuje slušaoce sa muzičarima.