Ako me voliš…

… ostavi telefon dok voziš! Kompanija m:tel i ove godine poziva vozače da budu odgovorni i ostave telefon dok su za volanom.

Sloganom „Ako me voliš, ostavi telefon dok voziš“, m:tel je započeo i ovogodišnju kampanju kojom se nastoji podići svijest vozača koliko je važno biti odgovoran i do kakvih posljedica može dovesti čak i mala nepažnja u vožnji.

Društvena odgovornost je važan segment poslovanja kompanije m:tel, a jedan od najboljih dokaza tome je i aktivno učešće ove kompanije u aktivnostima za podizanje svijesti vozača o neophodnosti odgovornog ponašanja u vožnji, posebno kada je u pitanju upotreba mobilnih telefona za volanom. I ovoga puta, u saradnji sa Ministarstvom saobraćaja i veza Republike Srpske, odnosno Agencijom za bezbjednost saobraćaja RS, te Auto-moto savezom RS, m:tel realizuje kampanju kojom podstiče vozače da budu pažljiviji kada je u pitanju njihova, ali i bezbjednost njihovih najbližih u saobraćaju.

Statistike su jasan pokazatelj da je itekako potrebno podsjetiti sve nas na činjenice koje bi trebalo da su svima poznate, a tiču se broja nezgoda uzrokovanih upravo korišćenjem mobilnih telefona tokom vožnje. Po nekim svjetskim istraživanjima, čak 25 odsto saobraćajnih nezgoda povezano je sa poremećajem pažnje vozača tokom vožnje, a jedan od najznačajnijih faktora ovog poremećaja jeste upravo skretanje pogleda na ekran mobilnog telefona. Ovome u prilog navodimo i konkretne rezultate istraživanja koja kažu da i najkraći pogled na ekran mobilnog telefona u vožnji odvlači pažnju vozača od upravljanja vozilom u trajanju od jedne do dvije sekunde. To znači da pri brzini od 50 km na sat, vaše vozilo za dvije sekunde pređe 28 metara! Dakle, vaše vozilo ’nema vozača’ čak 28 metara, a za to vrijeme moguće je da ne vidite pješaka, boju na semaforu ili bilo kakvo drugo dešavanje u saobraćaju. Koliko je ovo važno, govori i činjenica da su istraživanja došla do podatka da je pisanje poruka, primjera radi, u procentima opasnije čak i od vožnje pod dejstvom alkohola!

Kada je u pitanju Republika Srpska, Agencija za bezbjednost saobraćaja RS od 2017. godine prati indikator saobraćaja koji se odnosi na procenat upotrebe mobilnog telefona kod vozača tokom vožnje. Rezultati ovih istraživanja pokazuju da 4,4 odsto vozača u saobraćajnom toku na putevima RS koriste mobilni telefon tokom vožnje. Upravo zbog svega navedenog, m:tel i ovoga puta nastoji da ovom akcijom podsjeti da ništa nije važnije od života, te da nijedna poruka ili poziv nisu razlog da ugrozimo sebe i druge.

„Prošlogodišnja kampanja kompanije m:tel, u smislu preventivne aktivnosti je predstavljena u Briselu tokom sjednice Evropskog savjeta za bezbjednost saobraćaja, kao jedna vrlo uspješna praksa koja može biti primjenjiva širom zemalja Evropske unije“, navode iz Agencije za bezbjednost saobraćaja RS.

Stoga, iako živimo u vremenu tehnologija, tzv. multitaskinga, kada smo naučeni da radimo nekoliko stvari istovremeno, vožnja nije jedna od aktivnosti s kojom bismo trebali da poistovjećujemo vještinu obavljanja više različitih zadataka odjednom.

Kampanja „Ako me voliš, ostavi telefon dok voziš“ će biti aktivna u junu, a vozače će na ovu važnu poruku podsjećati bilbordi, kao i radio-džinglovi. Realizaciji ove kampanje važnu podršku su dali i medijski partneri koji su se pridružili ovoj m:tel-ovoj akciji, te time umnogome doprinijeli širenju važne poruke.