Written by

Moderna tehnologija mijenja način kupovine

m:ovo m:ono, tehnologija| Views: 493

Zamislite da kupujete u svojoj omiljenoj prodavnici. Kada se približite mliječnim proizvodima, na vaš telefon stiže obavještenje da je vaš omiljeni jogurt jeftiniji za 10 odsto i nudi opciju da preuzmete kupon kojim pri kupovini ostvarujete popust.

Kada ste posljednji put bili u toj istoj prodavnici, razmatrali ste kupovinu upravo tog proizvoda. Kako je to vaš telefon znao?

 

Vaš smartfon je vaš pratilac. Prodavnica u kojoj se nalazite je dobila podatke o vašem kretanju unutar objekta, shodno trenutnim potrebama ili interesovanjima, i na osnovu tih podataka kreirala oglas koji vam je u datom momentu poslala. Industrija prikupljanja ove vrste podataka o potrošačima danas koristi precizan i nenametljiv način – pomoću blutooth beacons-a. U pitanju je moderna tehnologija koja mijenja način kupovine.

Ako tumačimo doslovno – beacons na engleskom znači svjetionik, pa je u pitanju svijetleća tehnologija. Kakva konkretno?

Radi se o malim elektronskim uređajima, raspoređenim po cijelom objektu, o ovom konkretnom slučaju prodavnici – dakle, u većim prostorima gdje ljudi provode više vremena za pronalaženje onoga što traže. Samim tim, beacon tehnologija je prevashodno primjenjiva tokom personalizovane kupovine, po principu bluetooth povezivanje markice proizvoda sa mobilnim telefonom i pregled informacija o njegovom porijeklu, proizvođaču i sličnim informacijama. Na osnovu vaših afiniteta, ali i postavki kao korisnika pametnog uređaja, kupac prima obavijesti o određenom proizvodu.

Ova tehnologija se koristi i kao navigacija unutar prostora (aerodromi, tržni centri, metro, hoteli, sportske dvorane, muzeji, bioskopi…), s obzirom da kupcima šalje i poruke gdje se nalazi određeni proizvod, odnosno usmjerava ga tačno do određene lokacije u prodavnici. Bluetooth „svjetionici“ su precizni na udaljenosti od oko 50 metara. Koriste malo energije i pouzdani su u zatvorenom prostoru, što ih je i učinilo popularnim među kompanijama koje žele precizan uvid u navike i potrebe svojih konzumenata.