TED Talk: Pisati manje, a reći više

James VandeHei je američki novinar, suosnivač i izvršni direktor sajta Axios, te nekadašnji izvršni urednik suosnivač novina Politico.

Kao izvršni direktor, VandeHei je usmjerio Axios da postane jedna od najslavnijih priča o uspjehu digitalnih medija u protekloj deceniji.

U početku svog govora na TedTalk publici je odmah ponudio gorku pilulu riječima da svi prisutni moraju radikalno razmotriti način na koji komuniciraju, posebno način na koji pišu.

“Ne zanima me da li ste student, profesor, naučnik, direktor ili menadžer, reći ću vam ono što su mi rekli podaci, a što prijatelji ne žele da vam kažu. To je da skoro niko ne sluša ili ne čita ono što pišete. Na većinu stvari oko kojih se mučite razmišljajući, oni ne obraćaju pažnju. I kako ovo znam? Naučio sam na teži način. Posvetio sam svoj život ‘masovnoj proizvodnji riječi’. Osnovao sam dvije medijske kompanije i u ovoj sadašnjoj, osnovna premisa je da naučimo novinare i sve ostale da koriste mnogo manje riječi”, započinje VandeHei.

Zašto neko ko je napravio karijeru na “masovnoj proizvodnji riječi” želi manje riječi? Zato što podaci koji se dobijaju iz našeg ponašanja govore tako. Kao što tehnologija danas zna mnogo o nama kao potrošačima, isto tako zna kako konzumiramo informacije.

“Da budem iskren, za mene su ti podaci užasavajući. Gledam u te podatke i oni zapravo kažu: Ljudi ništa ne čitaju! Možda pročitaju naslov ili prvu rečenicu, ali ne čitaju duge analize, a to je ono što mi proizvodimo”, kaže VandeHei.

Kako je ova spoznaja uticala na njega da krene u promjene, poslušajte u snimku.