Written by

TED TALK SEDMICE: kako da pričate tako da vas drugi žele slušati

m:ovo m:ono| Views: 387

maxresdefault

U sklopu popularne rubrike „TED TALK sedmice“ svake subote za vas izdvajamo ideje koje mogu promijeniti vaš svijet i pogled na svakodnevne događaje. TED zajednica raste iz godine u godinu, a sa njom raste i broj govora u sklopu kojih su predstavljeni revolucionarne projekti i ideje iz cijeloga svijeta. Ovaj put vam predstavljamo govor Julian-a Treasure-a koji je pokušao dati odgovor na jedno veoma zanimljivo pitanje: kako mogu da pričam tako da me drugi stvarno žele slušati?

Ljudi često misle da nisu dovoljno zanimljivi drugima prilikom razgovora i podsvjesno traže neverbalne signale koji dokazuju njihove sumnje. Ako pronađu takve signale, kao što je gledanje u stranu ili zijevanje, postanu očajni i smatraju da nisu dovoljno dobri sagovornici te se povlače u sebe. Treasure je uvjeren kako je svako od nas rođeni govornik, a kako bismo postali još bolji u verbalnoj komunikaciji potrebno je da prevladamo sedam smrtnih grijeha govorništva: tračanje, osuđivanje, negativnost, žaljenje, izgovore, pretjerivanje i dogmatizam. Niko od nas nije imun na ove greške i svi ih u manjoj ili većoj mjeri pravimo gotovo svakodnevno, ali postoji li način da se suprostavimo sami sebi i prevladamo negativne faktore u komunikaciji?

Treasure tvrdi da ima rješenje u obliku čarobne formule dobrog govorništva koja se naziva ’HAIL’ . U ovoj formuli slovo ’H’ označava riječ ’honesty’ (iskrenost) koja predstavlja prvi temelj dobrog govora. Iduće slovo je ’A’ koje stoji za riječ ’authenticity’ (autentičnost), a ova kvaliteta je važna zato što je istinitost karakteristika koja je univerzalno najviše cijenjena. Idući temelj uspiješnog govora je slovo ’I’ odnosno riječ ’integrity’ (integritet) i ona znači da stojite iza svojih rječi i dijela. I na kraju, tu je slovo ’L’ i riječ ’love’ (ljubav) koja označava zadnji i najvažniji temelj zato što predstavlja dobru namjeru koju imamo prema našem sagovorniku. Osim ovih faktora koje trebamo uzeti u obzir ako želimo postati omiljeni sagovornici, potrebno je da uzmemo obzir i naučna istraživanja o karakteristikama ljudskog glasa.

maxresdefault1

Naučnici su potvrdili da najviše volimo slušati glasove koji su bogati i milozvučni, a dobre vijesti su da svoj glas možemo vježbati sa vokalnim trenerom dok ne dosegnemo željeni tonalitet. Nauka je pokazala i da su ljudima najiritantniji glasovi koji ne variraju u tonovima, već su ravni i monotoni. Veoma je važno tokom govora imati odgovarajući tonalitet u uvodu i na kraju govora, a bitno je i znati kada tokom govora trebamo napraviti pauzu. Kada smo previše uzbuđeni počinjemo govoriti ubrzano i isprekidano, što ostavlja veoma loš dojam na sagovornika. Iz tog razloga Treasure savjetuje umjerenost prilikom obraćanja drugim ljudima i pažljivije odmjeravanje riječi.

Tresure se tokom svog govora dotaknuo i teme javnih nastupa koja su veoma stresni za većinu ljudi. On savjetuje odgovarajući pripremu koja će ukloniti uzroke stresa prije nastupa ili ih smanjiti na minimum, a ove pripreme uključuju različite vježbe za zagrijavanje glasa koje govorniku mogu pomoći da pripremi glasnice i ostale dijelove govornog aparata za predstojeće izlaganje.

On na kraju savjetuje da se zaista posvetimo osobi koju slušamo i kojoj govorimo zato što je to jedini pravi način da se ostvari uspiješna komunikacija. Najveći problem u komunikaciji nastaje zato što ljudi ne slušaju dovoljno jedni druge, a kako bismo to prevazišli potrebno je da pričamo savjesno i da koristimo svjesno svaki naš izgovoreni ton.